Μια επέτειος έχει νόημα μόνο όταν προσφέρει στους μαθητές ευκαιρίες να στοχαστούν και να κρίνουν. Για αυτόν τον λόγο ο εκπαιδευτικός ξεκινώντας καλό θα είναι να συλλαμβάνει την κεντρική ιδέα της γιορτής αφορμώμενος από την τρέχουσα συγκυρία. Παραδείγματος χάρη ο φον Δημητράκης του Δημήτρη Ψαθά είναι μία επίκαιρη και σημαντική επιλογή για τη σημερινή συγκυρία.
Πάνω σε αυτήν θα κτίσει τις επιμέρους λεπτομέρειες και θα επενδύσει με κείμενα, ηχητικά και οπτικά στιγμιότυπα και, αν είναι δυνατόν, και με κάποια καλλιτεχνικά κομμάτια, μικρά ή μεγαλύτερα. Σε όλη την προσπάθεια καθοριστικός πρέπει να είναι ο ρόλος του μαθητή και της μαθήτριας, ώστε το τελικό προϊόν να είναι έργο των μαθητών, για να το χαρούν και να το εκτιμήσουν και οι ίδιοι. Κάθε εκδήλωση που δεν έχει σαφή στόχο τελικά αποβαίνει άστοχη και ατελέσφορη προσπάθεια.
Ένα ακόμη στοιχείο που πρέπει να προσεχθεί είναι η χρονική διάρκεια. Η τεράστια έκταση θα προκαλέσει διαλυτικά φαινόμενα και θα καταστρέψει όλη την προσπάθεια οδηγώντας σε αποτυχία τη συνολική σκοποθεσία.
Η επιλογή της χρήσης έτοιμου υλικού από παλαιότερες γιορτές του ίδιου σχολείου είναι άστοχη και πρέπει να αποφεύγεται.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου είναι σημαντική και δεν περιορίζεται στην παρακολούθηση αλλά στην υποστήριξη των υπεύθυνων, ώστε ο όλος προγραμματισμός να ολοκληρωθεί με επιτυχία και με τον αναγκαίο σεβασμό προς τη μέρα και το γεγονός που τιμάται.
Σχεδιάζοντας μια μέρα μνήμης για το σχολείο
Advertisements