4 comments on “Μερικά συμπεράσματα από τους βαθμούς στη Νεοελληνική Γλώσσα

  1. Αγαπητέ φίλε, τι ακριβώς εννοείς στη β΄ παρατήρησή σου;

    • Αν διδάσκουμε σταθερά αίτια-συνέπειες-λύσεις και κάποιο θέμα δε ζητήσει αίτια αλλά φαινόμενα που αποδεικνύουν την ύπαρξη του προβλήματος, οι μαθητές επαναλαμβάνουν αίτια, χωρίς να αντιλαμβάνονται τη διαφορά μεταξύ αιτίων και αποδεικτικών του προβλήματος φαινομένων και χάνουν το ένα ερώτημα. Έτσι το 17 γίνεται 12-13.

  2. Αλίμονο έχεις απόλυτο δίκιο, δεν το συζητώ. Ωστόσο, όταν το 90% των θεμάτων είναι δομημένα στο δίπολο αίτια και τρόποι αντιμετώπισης, είναι λογικό ως ένα βαθμό να επέρχεται η συγκεκριμένη τυποποίηση. Η ερώτησή μου αφορούσε το δεύτερο ζητούμενο. Κατά τη γνώμη μου ήταν κακοδιατυπωμένο, καθώς οι μαθητές ήταν υποχρεωμένοι διαισθαντικά να αντιληφθούν τη δεοντολογική του διάσταση. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσοι μηχανισμοί ελέγχου των θεμάτων από την επιτροπή εξετάσεων και να έχουμε μια τόσο απαράδεκτη διατύπωση θέματος.

    • Πόσοι μηχανισμοί ελέγχου υπάρχουν νομίζεις, συνάδελφε; Ένας λύτης, ο οποίος συνήθως από ευγνωμοσύνη που επελέγη λέει επί μισή μέρα μόνο “μάλιστα”!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s