3 comments on “Μαθητικό δοκίμιο γλώσσας προς διόρθωση

  1. Καλημέρα
    Ουσιαστικά το παιδί δεν απαντά στο α΄ερώτημα. Προσπαθεί και νομίζει ότι απαντά στο δεύτερο. Οι παράγραφοι συνδέονται τυπικά, η εντός των παραγράφων συνοχή είναι σχεδόν ανύπαρκτη: εκπέμπονται αναιτιολόγητες κρίσεις. Όλα αυτά συνοδευόμενα από τα συνήθη “εκθεσιακά” λεκτικά τέρατα (λαϊκισμοί, παριθωριοποιήσεις, παθητικοποιήσεις…). Ανύπαρκτη στίξη πλην των τελειών
    Ωστόσο. για να επιστρέψουμε σε όσα έγραφα στην προηγούμενη ανάρτησή σου και αλλού….
    1) αυτό το παιδί ζει, κινείται, επικοινωνεί, συνομιλεί, ενδεχομένως αναρτά σε ιστοσελίδες, έχει συγγενείς, φίλους,ΣΥΝΕΝΝΟΕΙΤΑΙ
    2) όταν καλείται να γράψει στο σχολείο μεταλλάσσεται
    3) η μετάλλαξη ενδέχεται να εγκατασταθεί ως τρόπος σκέψης και επίσημης έκφρασης (αν περιοριζόταν στο σχολικό – εξεταστικό χώρο η ζημιά θα ήταν ο βαθμός – γενιεκευόμενη μία τέτοια γλωσσική – ιδεολογική συμπεριφορά ζημιώνει τον άνθρωπο και τον πολίτη
    4) είναι σχεδόν προφανείς οι ευθύνες: ο τρόπος εξέτασης, ο τρόπος διδασκαλίας, οι δομημένες εδώ και 30 χρόνια (τουλάχιστον) αντιλήψεις που εξουδετερώνουν τις προσπάθειες και των υπεύθυνων δασκάλων
    5) το μάθημα ΕΠΕΙΓΕΙ να αλλάξει…

    • Ρούλα μου, θα ξεκινήσω από τη συμφωνία μου με την καταληκτική σου αναφορά. Ναι, ανέβασα αυτό το κείμενο, για να δείξω πως μερικά αν όχι τα περισσότερα παιδιά έχουν υιοθετήσει τα καλούπια και την αποστήθιση που τους επιβάλλουν μερικοί “φιλόλογοι” και έχουν ακυρώσει τη σκέψη, την προσωπικότητά τους.
      Αν διδάξουμε στα παιδιά τη στοιχειώδη μεθοδολογία παραγωγής λόγου αφήνοντας τις ιδέες τους να βγουν στο χαρτί, θα έχουμε αποτελέσματα. Όμως αυτό το κείμενο δείχνει πως το συγκεκριμένο παιδί φοβάται να εκφραστεί, ενώ και ιδέες έχει και ανησυχίες.
      Ένας αξεδιάλυτος γρίφος αυτό το κατάντημα του συγκεκριμένου μαθήματος.

  2. Εκείνο που λείπει έντονα από το συγκεκριμένο γραπτό είναι η αλληλουχία των σκέψεων σχεδόν σε όλες τις παραγράφους. Γράφει μια περίοδο και έπειτα αγωνιά για το τι θα γράψει στη συνέχεια, χωρίς να ενδιαφέρεται τι έχει πει στην προηγούμενη. Δηλαδή φτιάχνει παραγράφους χωρίς πρόγραμμα, χωρίς σχέδιο και χωρίς σκοπό. Αυτό είναι το σοβαρότερο πρόβλημα του γραπτού αυτού και οφείλεται προφανώς στην επιβολή της αποστήθισης σαν μεθόδου γραφής.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s