4 comments on “Γιατί στο σχολείο;

  1. Πριν από λίγο μου έγραψε μια περσινή μου μαθήτρια στο σχολείο και τώρα φοιτήτρια στη μοριακή βιολογία,ότι στο μάθημα για τη θεωρία της εξέλιξης ό καθηγητής ρώτησε τα παιδιά αν είχαν διαβάσει Πλάτωνα και Αριστοτέλη.Τα παιδιά,φυσικά,δεν είχαν ιδέα και η πρώην μαθήτρια με πίκρα ομολόγησε ότι θα έπρεπε να διδάσκονται και άλλα πράγματα πέρα από τη χρησιμοθηρία την οποία και μόνο τους μαθαίνει το ελληνικό σχολείο…

    • Αυτό πρέπει να το έχουμε πάντα στο μυαλό μας εμείς οι διδάσκοντες, ιδίως οι δάσκαλοι του δημοτικού και οι φιλόλογοι, γιατί αυτές οι δυο ειδικότητες μπορούν να κάνουν μεγάλο καλό ή κακό.

  2. Δυστυχώς τα παιδιά στην πλειοψηφία τους αυτόν τον ρόλο του σχολείου τον αντιλαμβάνονται πολύ αργότερα ,όπως η παλιά σου μαθήτρια . Όμως , αναρωτιέμαι , φταίνε τα παιδιά που θεωρούν την γνώση χρησιμοθηρική ή εκεί τα καθοδηγεί το όλο σύστημα; Μάλλον το δεύτερο ισχύει . Χρειάζονται βαθιές τομές στην κοινωνία για να αποκτήσει το σχολείο τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα και την θέση που του αρμόζει στην κοινωνία . Χρειάζονται αλλαγές για να γίνει το σχολείο και ο δάσκαλος πρωταγωνιστές της γνώσης και της κοινωνικοποίησης και να μην είναι ουραγοί ,όπως τώρα .

    • Έφη, αυτές τις βαθιες αλλαγές μπορούμε να τις κάνουμε εμείς. Ακόμη και στην τρίτη λυκείου δίνονται περιθώρια. Να μη μιλήσω για την Α΄και τη β΄ ή το γυμνάσιο. Γιατί όμως δε γίνονται; Όλοι το ξέρουμε. Μόνο ο υπουργός έχει μαύρα μεσάνυχτα. Τι μας νοιάζει όμως αυτός; Η Γενική Παιδεία είναι ένα σπουδαίο εργαλείο. Γιατί το αφήνουμε να σκουριάζει;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s